mandag 8. april 2013

Veganer på tur

I helga var jeg på tjenestereise med jobb. Egentlig har jeg en vanlig åtte til fire-kontorjobb, men nå og da er jeg på farten i jobbsammenheng. Hva spiser en veganer dersom man bor på hotell en helg, ikke kan kokkelere noe sted, og ikke har særlig med pauser i løpet av en travel helg? Man planlegger. Som så mange andre veganere så fint sier det: failing to plan is planning to fail. 

Det jeg i praksis hadde behov for, var middag og kvelds fredag, frokost, lunsj og middag lørdag, samt frokost søndag. På fredag ettermiddag spiste jeg en sjukt god salat fra Veganomicon med quinoa (jeg hadde ikke hvit, så jeg brukte rød), kidneybønner (i oppskriften er det foreslått svarte bønner), og mango, paprika og vårløk.

Ellers har jeg i løpet av helgen trykket i meg banan, eple, pære, soyajogurt med masse gode smaker, soyamelk med sjokoladesmak, knekkebrød fra Helios med mandelsmør eller avokado, og juice av rød appelsin. Kanskje ikke ekstremt spennende (og jeg skal innrømme at det var godt å komme hjem til eget kjøkken i går og kunne lage et varmt måltid fra bunnen av!), men maten fikk meg helskinnet gjennom helga.

Tidligere har jeg kommet med andre forslag til vegansk mat på veien.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar