tirsdag 25. desember 2012

Butikkanbefaling: VX, London

Veganguide London, del 1. 

Jeg har vært i London flere ganger tidligere, men ikke etter at jeg ble veganer. Dette skulle det bli en ordning på, og gleden var stor da jeg satte kursen mot den britiske hovedstaden i november. London er, sammen med Berlin, en av de aller mest vegan-vennlige byene i Europa.

Noen minutters gange fra King's Cross Station ligger VX, eller Vegan Cross, om du vil. Det var Christina som anbefalte meg å ta turen innom VX da jeg skulle til London, og i ettertid har jeg også lest om stedet hos Vegetarbloggen. VX er en bitteliten vegansk butikk som åpnet i februar 2010. Her er det mulig å finne noe for enhver veganer: VX selger sko fra blant andre Vegetarian Shoes og Macbeth, klær, vesker, belter, bøker og mat. Her kan man kjøpe melkefri okolade, veganske marshmallows, vegansk ost, plantemelk og andre produkter innen melkefritt meieri. Innen ferskvarer selger de blant annet sandwiches, panini, ciabatta, vegansk sushi, og cupcakes fra Ms. Cupcake. Jeg spiste en falafel- og hummusciabatta og en falafelsandwich, samt vegansk sushi fra Laura's idea. Thumbs up!

Butikken drives på frivillig basis, og er den første i sitt slag i London og Storbritannia. VX har tette bånd til klesmerket The Secret Society of Vegans (folka bak VX eier SSOV). På VX blir du møtt av rimelige priser og god service. VX sender varer over hele verden, men et besøk hos VX er alene verdt en tur til London, spør du meg! 

Adresse: 73 Caledonian Road, London (tube: King's Cross Station)
Hjemmeside: www.vegancross.com
Telefon: + 44 (0) 20 7833 2315
Åpningstider:
Mandag: 11.00 - 19.30
Tirsdag - søndag: 10.00 - 18.30

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar