torsdag 22. november 2012

Vegansk snickersmilkshake

Jeg er på milkshake-kjøret. Lysten til å fråtse i milkshakes oppstod som en konsekvens av at jeg kom hjem til Norge etter tidenes lengste og fineste ferie (der formålet, hvis du ikke har skjønt det ennå, var å ete meg tjukk og glad). Plutselig var jeg tilbake i Norge, og veganske milkshakes var med ett en umulighet utenfor husets fire vegger. Mens vennene mine slurpet milkshakes, satt jeg der slukøret med tekoppen min og synes synd på meg selv. Vel hjemme i Norge var nemlig pene smil og spørsmål om "unnskyld, har du soyamelk?" eller "kan jeg få vegetabilsk iskrem i milkshaken?" fånyttes. Hverken Café Løkka eller Pair-a-dice i Trondheim kan tilby vegansk milkshake. Norge har en lang vei å gå før tilbudet er på nivå med vegan-vennlige Die Eisbande i Hamburg, for å si det sånn. Det var ingenting annet å gjøre enn å lage shitloads med veganske milkshakes så snart jeg kom hjem til mitt eget kjøkken.

2 scoops vegansk sjokoladeis (f.eks TofuLine) 
2,5 dl vegansk sjokolademelk (f.eks AlproSoya med sjokoladesmak) 
1 ss vegansk sjokolade, grovhakka (f.eks Plamil)
2 ss peanøttsmør (f.eks Green Choice)
1 ss hele peanøtter, uten salt (kan utelates)  

1. Ha alle ingrediensene i en blender, og kjør til du får en jevn blanding. (Hvis du liker litt tyggemotstand er det bare å ikke kjøre milkshaken helt glatt. Spe gjerne med mer sjokolademelk, avhengig av ønsket tykkelse på milkshaken). 
2. Hell over i et stort glass. 

(1 pers.)  

2 kommentarer:

  1. Nom nom nom!! Den så utrolig digg ut! Takk for oppskrift :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for hyggelig tilbakemelding! Jeg skal ikke påstå at snickersmilkshaken er det sunneste jeg har drukket i år, men den er uten tvil noe av det aller beste jeg har smakt på lenge :D

      Slett