onsdag 7. november 2012

Restaurantanbefaling: Condeco, Göteborg


Veganguide Göteborg, del 8. 

Et av mange tegn på at svenskene er milevis foran Norge når det gjelder tilrettelegging for veggiser/tilgjengelighet innen vegetar- og veganmat, er at enkelte serveringssteder har innført kjøttfrie dager. Antallet helvegetariske og helveganske spisesteder er jo også skyhøyt sammenlignet med i Norge, men i tillegg er det altså slik at noen kaféer har en helt kjøttfri meny enkelte ukedager. Et av spisestedene som har innført kjøttfri mandag, er kafékjeden Condeco i Göteborg.

Det er ikke så mange veganretter på Condecos meny i utgangspunktet, men de skal absolutt ha kudos for initiativet til å innføre kjøttfri mandag. De ansatte er dessuten sympatiske folk, så det er bare å spørre dem om hvilke retter som kan tilberedes vegansk. Det ordner seg garantert! Condeco har flere avdelinger i Göteborg. Jeg tok turen innom den som ligger i krysset Avenyn/Storgata. Frokosten jeg spiste serveres egentlig med vaniljejogurt av kumelk, men jeg spurte pent om å gjøre små endringer. Null stress! De fikset meg en vegansk blåbær- og bringebærsmoothie med granola servert på toppen (i stedet for kumelk). I tillegg drakk jeg en stor kopp te og en mango- og eplesmoothie. Hvis du er på utkikk etter en veldig god og rimelig frokost, så er Condeco rette stedet.

Adresse: Kungsportavenyn 4, Göteborg
Hjemmeside: www.condeco.com
Telefon: + 46 031 711 40 10
Åpningstider: 
Mandag: 08.00 - 21.00
Tirsdag - torsdag: 08.00 - 22.00
Fredag: 08.00 - 24.00
Lørdag: 09.00 - 24.00
Søndag: 10.00 - 21.00

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar