tirsdag 20. november 2012

Restaurantanbefaling: Café Mono, Oslo


Café Mono/Qs veganburger er episk. Da Adele skrev om burgeren ble jeg veldig gira på å ta turen innom neste gang jeg skulle til Oslo, selv om jeg har spist veganburgeren flere ganger tidligere. Burgeren består blant annet av linser og valnøtter, og serveres sammen med stekte amadinepoteter. Som Adele påpeker, så lager Monos kjøkken veganmat i egen stekepanne. Ingen fare for at burgeren smaker kjøtt, med andre ord. Det er temmelig fantastisk.

Veganburgeren er omfangsrik, rimelig i pris, og himla god. Takk Mono, jeg digger dere!

Adresse: Pløens gate 4, Oslo
Hjemmeside: www.cafemono.no
Telefon: 22 41 41 66
Åpningstider: 
sjekk www.cafemono.no for åpningstider 

2 kommentarer:

  1. Var på Mono og spiste veganburger med samboern, og det er skikkelig snaddermat! Anbefales kraftig! Vi fikk veldig god vegansk aioli på burgerne våre, men typen mente at han hadde fått med ost på for noen år tilbake, uten å ha bestilt det. Mulig det var kufri ost, men.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hm, så rart. Burgeren burde jo være vegansk (altså serveres uten ost) når det står "veganburger" på menyen. Jeg er ikke så ofte i Oslo (og har derfor ikke spist Mono/Qs veganburger mer enn et par ganger), så jeg kan ikke si hvilke rutiner de har. Men vi får håpe at burgeren er vegansk når Mono sier at den er det :)

      Slett