onsdag 19. september 2012

Restaurantanbefaling: Lebensfroh, Berlin


Veganguide Berlin, del 8. 

Like ved Görlitzer Park i Kreuzberg finner du den hel-veganske kaféen Lebensfroh. Lebensfroh har enkel matservering, og de har en liten butikk/helsekost. Maten er i all hovedsak rå, og alt er økologisk og vegansk. Menyen inneholder mye naturprodukter. De selger blant annet en rå salat (i to ulike størrelser), ferskpressa juice, grønne smoothies, og forskjellig gluten- og laktosefri bakst.

Da jeg besøkte Lebensfroh spiste jeg en raw pasta og en "vanlig" brownie (altså ikke raw). Pastaretten bestod av rå squashpasta servert med salatblader, agurk og tomat, samt en rå tomatsaus. Tomatsausen var spicy og god (og det er noe fascinerende med å spise squashpasta!), men retten som helhet var temmelig kjedelig. Brownien var veldig, veldig tørr. 

Til tross for fin uteservering og koselig betjening (og thumbs up for hel-vegansk meny!), så er Lebensfroh et av de mest anonyme stedene jeg besøkte i Berlin. Maten er ikke direkte dårlig (men jeg skal innrømme at jeg ble skuffa av den tørre brownien), bare forferdelig kjedelig. Nå kan det være at kroppen min ikke er designa for raw food, hva vet jeg, men jeg ble i alle fall sulten igjen umiddelbart etterpå, og satte kursen mot Café V


Adresse: Görlitzer straße 38, Kreuzberg, Berlin (tube: Görlitzer bahnhof) 
Hjemmeside: Facebook / www.lebensfroh.org
Telefon: + 49 (030) 6956 7488
Åpningstider: 
Mandag - søndag: 09.00 - 18.00

NB! Lebensfroh tar bare cash. 

2 kommentarer:

  1. Skal innom der om jeg skal til Berlin. Takk for tipset :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Så bra! Fint at min opplevelse av Lebensfroh ikke skremmer deg vekk fra å besøke stedet. Forhåpentligvis får du en bedre opplevelse enn meg hvis du drar dit!

      Slett