lørdag 14. januar 2012

Grønn smoothie

Dagens visdomsord: Er det grønt, og er det godt? Da funker det garantert i en grønn smoothie. 

Jeg er en sucker for smoothie, og drikker det ofte til frokost. Som oftest baserer jeg smoothien på bær, men tidligere i januar ble jeg så inspirert da jeg leste om grønne smoothies hos Kaja og Adele. Jeg samlet sammen alle de grønne godsakene jeg kunne finne i kjøleskapet, og kjørte det sammen til en smoothie. Grønne bladgrønnsaker er en god kilde til jern, og brokkoli er proppfull av C-vitamin. Det aller, aller meste av grønne grønnsaker og grønn frukt funker bra i smoothie. Det eneste jeg kan tenke meg at ikke funker, er kanskje rosenkål.

1/2 avokado, i terninger
1 banan, i terninger
1/2 pære, i terninger
1/2 agurk, i terninger
en neve babyspinat
en neve romanosalat
1 stilk stangselleri, i terninger
3-4 brokkolibuketter
2,5 dl eplejuice 
skvis av en sitron

1. Ha alle ingrediensene i en blender, og kjør til du får en jevn blanding. 
2. Hell over i to glass. 

(2 pers.)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar