lørdag 11. juni 2011

Baguett med vegansk karridressing


Med søl.
Jada, jeg vet det. Jeg ser ut som jeg er fire år gammel når jeg spiser baguett. Jeg får karridressing i nesa og jeg vet ikke hva, men jøje meg, det er verdt det.

Forslag til fyll:
rød paprika, i biter
grønne oliven
salat, revet
raspa gulrot
sukkererter
agurk, i terninger
cherrytomat, delt i to
kokte kikerter
alfalfaspirer
stekt sjampinjong
mais

Karridressing:
100 gram Tofutti sour supreme eller annen vegetabilsk rømme
1 hvitløksfedd
skvis av en sitron
1/2 ts eplecidereddikk
1 krm cayennepepper
1 ts karrikrydder
bittelitt salt
bittelitt pepper

Du trenger også:
en stor grov baguett
en hævv med servietter

1. Fukt baguetten med litt vann, og stek den etter anvisning på pakka. Sett til avkjøling.
2. Mens baguetten avkjøler seg, lager du karridressing. Ha alle ingrediensene i en stavmikser og kjør til en jevn dressing. Smak til med krydder. 
3. Lag et dypt kutt i baguetten ovenfra, men ikke skjær helt igjennom. Smør et lag dressing nederst, og legg på grønnsaksfyllet. Bre over mer dressing. Ta frem servietter, og spis!

(1 pers.)

Uten søl.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar